Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

ראיון חג ״בשנה הבאה נביא בשורה לעיר אשקלון״

רגע לפני ראש השנה, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, מסכם את השנה החולפת ומגלה מה צופן העתיד לעיר אשקלון. ראיון חגיגי

 | 

רגע לפני השנה החדשה, ערכנו ראיון חג עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם שמאמין כי לאשקלון עתיד מזהיר והוא ממש בקרוב.

אנו נמצאים בפתחה של שנה חדשה, איך אתה מסכם לנו את השנה שחלפה?

זאת הייתה שנה מלאה בעשייה, שנה עמוסה מאוד במהלכה ובזכות עבודה מאומצת הצלחנו לייצב את מערכות העירייה ולהוביל פרויקטים משמעותיים ולהוציא תכניות לדרך. זאת הייתה שנה בה הפכנו כל אבן בעיר והשתדלנו להגיע לכל מקום. העשייה עוד מרובה ואסור לנו לעצור כאן. הגענו להישגים חסרי תקדים בחינוך, בתחבורה, בפרויקט התחדשות עירונית ושיקום שכונות. טיפלנו בהזנחה של שנים בדברים שמעולם לא טופלו. התחלנו להוביל שינוי משמעותי ואני משוכנע שבע"ה גם נמשיך בעשייה.

לפני מס ימים החלה שנת הלימודים החדשה, איך אתה מסכם את ההכנות ואת היום הראשון במוסדות החינוך בעיר?

״שנת הלימודים נפתחה בצורה יוצאת דופן. השקענו סכומים חסרי תקדים בהשקעה בחינוך. חנכנו בתי ספר וגנים חדשים, פתחנו בית ספר תיכון לראשונה מזה 9 שנים. בית הספר מעיין שרה לילדים עם צרכים מיוחדים נפתח ואיש מאתנו לא יכול היה להסתיר את הדמעות. במערכת כל כך גדולה יש גם תקלות נקודתיות את רובן תיקנו בתוך פחות מיממה. החינוך הוא הדבר הכי חשוב בשבילי אני עוסק בו באופן אישי. מהבאת המורים והמורות הטובים ביותר ועד לאיכות המזון בצהרונים ולסבון ונייר טואלט בשירותים. הילדים באשקלון הם הדבר הכי חשוב להורים שלהם ולי״.

מערכת הבחירות באשקלון תופסת תאוצה, איזה מסר תרצה להעביר ליתר המועמדים?

״הבחירות הקרובות יהיו בחירות בין בני אור לבני חושך. בין אלה שרוצים להחזיר לאשקלון את הכבוד ולהפסיק את הבושה ולהחזיר את אשקלון למקום הראוי לה, לבין אלה שרוצים להטיל עליה כתם ובושה ויביאו לכך שאשקלון תלך אחורה. אני מתכוון להמשיך לפעול להקמת קואליציה של הכוחות החיוביים באשקלון ואני קורא להם להצטרף אליי. הקואליציה שלנו הולכת ונבנית כבר כעת ויהיו אליה מצטרפים חדשים ומפתיעים - זו קואליציה שבאה לתת ולא לקחת. לעשות למען התושבים ולא בעבור עצמה. אשקלון תפעל למען כלל תושביה״.

קרבתך לרב יצחק ברדא מעלה תהיות בהקשר של נושא התחרדות העיר. האם אתה מוכן להתחייב לשמור על הסטטוס קוו הקיים?

״אני מאוד מאוד מעריך את הרב ברדא. הרב ברדא הוא דמות למופת, למוסר והערכה, אבל הוא לא פוליטיקאי. הוא לא מתמצא בענייני ניהול העיר והניסיון של יריבים פוליטיים להפריד בין הרב ברדא או רבנים אחרים הוא מכוער אבל בעיקר מטופש. פוליטיקאים מנהלים עיר ורבנים עוסקים בעבודתם. כל אחד עושה את שלו. הרב ברדא הוא סמל למציאות ולכבוד הדדי, לסובלנות ולערכים שקצת נעלמו מהנוף לצערי. הסטטוס קוו יישמר וכפי שאמרתי לא פעם – מה שהיה הוא שיהיה. אשקלון לא תהיה אשדוד בשום פנים ואופן. בניגוד לקודמי בתפקיד, אני לא יאשר להקים כאן קיריה חרדית. זאת טעות הן בעבור הציבור הדתי והן בעבור הציבור הכללי. יש כאן קהילה מגוונת, סובלנית ומתחשבת וכך היא גם תמשיך להיות״.

היום בעוד שנה, איזה הישג להערכתך יזקף לזכות העיר אשקלון?

״השנה הבאה באשקלון תהיה שנה שבה נצא לדרך חדשה. אשקלון היא העיר הכי מסקרנת היום בישראל. היא בתנופה חסרת תקדים. בשנה הבאה יתווספו לעיר אלפי מקומות תעסוקה כחלק ממהלך כולל שאני מוביל יחד עם שר הכלכלה. אנחנו נצא לדרך עם יישום מלא של הסכמי הגג לאחר השלמת המחלף החדש בכביש 4. נמשיך במהפכה החינוכית, שהיא לא רק מהפיכה של הישגים אלא גם מהפיכה ערכית. ניישם רפורמה מקיפה בשירות לתושב ונמשיך במהפכת התשתיות, שיקום שכונות וכניסה לכל אותם אזורים בעיר שבהם הייתה הזנחה של עשרות שנים או שלא בוצעו בהם תכניות הפיתוח עליהם התחייבה העירייה בעבר. בשנה הקרובה אני מתכוון להחזיר שיח שפוי ומכובד לעיר. נצמצם את האלימות, את הבריונות וגסות הרוח. נחזור להיות קהילה כמו שההורים שלנו חינכו אותנו – קהילה שנוהגת בכבוד לזולת, מכבדת אב ואם קהילה של לב רחב״.

איפה תחגוג את ראש השנה?
״את ראש השנה אחגוג עם משפחתי היקרה בבית אמי יחד עם אחיי ובני משפחותיהם. ראש השנה זה חג מאוד מיוחד אצלנו בו כולנו מתכנסים יחד בבית אמא ונהנים ממשפחתיות וממנהגי המסורת. לצערי בשלוש השנים האחרונות חסרונו של אבי ז"ל מוכר לנו מאוד. אבא היה דמות להערצה ולמדתי ממנו המון. תמיד חינך אותנו לערכים, להיות ישרים ולתת ולעזור לאחרים. הוא יחסר לי מאוד גם השנה״.

מה תאחל לתושבי אשקלון לרגל השנה שבפתח?

״תושבי אשקלון היקרים אני מאחל קודם כל שנה טובה ומתוקה, שנה בה נהיה לראש ולא לזנב. אני מאחל לנו שנעשה את הבחירות הנכונות ובע"ה אשקלון תמשיך לדהור קדימה ולא תחזור לאחור. חג שמח לכולם״.

תמונה של כתבה
רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות