Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שלישי ה-16.04.24 ח' ניסן ה'תשפ"ד
ישיבת המועצה קבעה אי העלאת ארנונה למגורים

הארנונה באשקלון לא תתייקר בשנת 2019

מועצת העיר אישרה בשני, את צו הארנונה לשנת 2019 שכולל בתוכו מספר בשורות עבור תושבי העיר. הראשונה בהן - אי העלאת הארנונה למגורים לתושבי העיר

אמש (שני), אישרה מועצת העיר את צו הארנונה לשנת 2019 שכולל בתוכו מספר בשורות עבור תושבי העיר.

הראשונה בהן - אי העלאת הארנונה למגורים לתושבי העיר.

כפי שאמר ראש העיר, תומר גלאם, במהלך ישיבת המועצה שדנה בנושא, "למרות האתגרים התקציביים הקשים שהתמודדנו עמם ואנחנו עדיין מתמודדים, החלטתי לא להעלות את הארנונה באשקלון מעבר לשיעור המחוייב על ידי משרד הפנים - 0.32 אחוז. המשמעות היא שהתושבים באשקלון ימשיכו לשלם את הארנונה מהנמוכות ביותר בישראל למגורים - 38.9 שקלים בלבד, זאת לעומת אשדוד, שם משלמים התושבים 55 שקלים, בבאר שבע משלמים 43 שקלים, ברחובות 52 שקלים, ביבנה 46 שקלים ועוד".

סגן ראש העיר, הרב יעקב אביטן, חיזק את דבריו של ראש העיר והוסיף: "חשוב שתושבי אשקלון ידעו שהם משלמים את הארנונה מהנמוכות בארץ ומקבלים את השירות מהטובים בארץ. בכל מקום אחר, ראשי רשויות מחפשים להעלות את הארנונה מעבר לעלייה האוטומטית של משרד הפנים, וראש העיר שלנו כאן עושה בדיוק את ההיפך".

בנוסף, ביוזמת ראש העיר ועל מנת לסייע לבעלי העסקים בעיר, הגישה העירייה הצעה למשרד הפנים להפחתה של 50 אחוז בתעריף השטחים המשותפים בבנייני משרדים, שירותים ומסחר.

"מדובר בבשורה של ממש במידה ותאושר על ידי משרד הפנים. הדבר יקל משמעותית על בעלי העסקים ויסייע להם. ואני יכול להבטיח להם שזאת רק ההתחלה. אני רואה חשיבות עליונה בקידומם וככל שיתאפשר לנו הדבר בשנה הבאה, ניזום הצעות נוספות להוזלת התעריפים עבורם", אמר ראש העיר.

בשורה נוספת שעלתה מצו הארנונה מתייחסת לנושא התעסוקה והתעשייה. כידוע, במסגרת שכונת 'עיר היין' עתיד להיבנות פארק ההיי-טק ועל מנת למשוך כמה שיותר חברות עתירות ידע למתחם יזמה העירייה סיווג חדש לאזור ד' עבור המבנה כך שהתעריפים במקום יהיו נמוכים ויעמדו על 49 שקלים.

גם במקרה הזה, מדובר בתעריף זול הרבה יותר מהתעריפים הנהוגים בסיווגים אלו בערים אחרות. כך למשל, בראשון לציון ובבאר שבע משלמות החברות 54 שקלים ובאשדוד התעריף עומד על כמעט 60 שקלים.

"עשינו פה חשיבה מעמיקה על כיצד נוכל למשוך לעיר חברות המתמחות בתעשייה קלה, היי-טק, יזמות, חדשנות וסטארט-אפ והחלטנו לסווג את פארק ההיי-טק המתוכנן לקום בעיר בסיווג חדש כך שהתעריפים בו יהיו נמוכים ואטרקטיביים עבור אותן חברות שאנחנו מנסים להביא לעיר.

"בצו הארנונה הזה, לא רק שאנחנו לא מעלים את התעריף למגורים, אלא מביאים בשורות משמעותיות גם לבעלי עסקים, גם לתושבי אשקלון בתחום התעסוקה וגם לעיר בכלל, בתחום התעשייה. אני מבטיח שנמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר וליישם אותן על הצד הטוב ביותר לטובת כולנו".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות