Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
סמל אלון גבאי מאשקלון.

יזם נולד: סמל אלון גבאי הביא כבוד לאשקלון

סמל אלון גבאי מאשקלון, פיתח תוסף לאפליקציית חילוץ והדרכה וזכה בפרס מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, בתחרות תחרות בנושא פיתוחים והתייעלויות

לקראת החגים קיים מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, תחרות בנושא פיתוחים והתייעלויות.

בין עשרות הקצינים שעמלו ימים ארוכים כדי להציג את רעיונותיהם והפיתוחים שלהם להתייעלות והשתתפו בתחרות היה גם אלון גבאי, חייל בשירות סדיר, תושב אשקלון שניסה את מזלו.

השבוע נודע כי גבאי הביא כבוד רב לאשקלון כשהפיתוח שלו זכה בפרס.

גבאי פיתח תוסף לאפליקציית iRescU של חטיבת החילוץ וההדרכה, תוסף בשם "האתגר היומי" – אמצעי לתרגול לוחמי חטיבת החילוץ ומעקב אחר בקיאותם בתחום התמקצעותם.

סמל אלון גבאי, למד במקיף עירוני א', התגייס לפני שנתיים לצה"ל והשתלב בקורס מדריכי חילוץ. במהלך שירותו נחשף למדור טי"ל (טכנולוגיה ייעודית להדרכה). מדור המפתח אמצעי לימוד מתקדמים כדי לייעל את החטיבה ולסייע לה להתפתח מקצועית. לגבאי רקע בתכנות ועיצוב גרפי עוד מתקופת לימודיו בבי"ס, מה שגרם לו להתעניין במדור ובהמשך גם להשתבץ אליו.

כשגבאי הגיע למדור הוא נחשף לאפליקציית iRescU, אפליקציה בה לוחמי החילוץ מתרגלים את רמת הידע שלהם בנושאי חילוץ והצלה.

גבאי החל לחשוב על דרך להעמיק ולייעל את האפליקציה.

"הבנתי שיש צורך לבדוק את בקיאות החיילים בחומר המקצועי בתחום החילוץ וההצלה" הוא מסביר את קו החשיבה שלו שהביא לפיתוח התוסף "אפליקציה זו הנגישה לכל חייל, תהיה אמצעי אמיתי לבחון את הידע של החיילים, לדעת מה נטמע בהם, ועל מה צריך לשים יותר דגש".

אז איך זה עובד? גבאי מסביר: "בכל יום נשלחת שאלה בנושא אחר, למשל כלי חילוץ, אב"כ וכו'. משתמשי האפליקציה מקבלים לטלפון שלהם התראה ונכנסים לענות על השאלה". הוא מוסיף: "במקביל לתרגול של החייל, אנו מקבלים את הנתונים מהמכשירים ובודקים את הסטטיסטיקות של התשובות. למשל אם בדקנו 100 תשובות על שאלה מסוימת, ורק 20 תשובות היו נכונות, אנחנו יודעים שיש צורך בחידוד החומר באותו נושא".
בעקבות הפיתוח שיזם גבאי, מפקדו רשם אותו לתחרות המדוברת של מפקד הפיקוד.

הוא מספר: "היינו צריכים להכין מצגת על הפיתוח שלנו ולהציג אותה בפני מפקד הפיקוד. בהתחלה הייתי בלחץ, היו 20 מתמודדים ומתוכם הייתי החייל היחיד בשירות סדיר, כל השאר היו קצינים. התגברתי על הספקות והצגתי את המצגת".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות