Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-28.03.24 י"ח אדר ב' ה'תשפ"ד
איתמר שמעוני יחל לאצות את עונשו בכלא ב-1 ליוני

העליון פסק: שמעוני יחל את מאסרו ב-1 ליוני

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של איתמר שמעוני למעכב ביצוע עונשו ופסק: חובת התייצבות בכלא ניצן בתאריך 1.6.2021 עד השעה 10:00 בבוקר

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל פסק היום: איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר ייכנס לכלא "ניצן" ב -1 ליוני.

על שמעוני כזכור נגזרו ארבע שנות מאסר בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, אולם הוא ביקש לדחות את כניסתו לכלא עד לקבלת החלטה בערעור שהגיש על עצם הרשעתו לבית המשפט העליון.

בדיון בבקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר, סניגורו של שמעוני שם דגש על כך שלצידו סיכויי קבלת הערעור על הכרעת הדין די גבוהים, וכן ציין כי הוא מעריך שהליך הערעור יפרש על פני פרק זמן ממושך. זאת, לאור העובדה שהוגשו שלושה ערעורים נגדיים על פסק הדין, הכוללים גם בקשות להחלפת ייצוג.

עוד נטען כי שמעוני עמד בתנאי השחרור שלו לאורך ניהול ההליך בבית משפט קמא ולכן לא מתעורר חשש לפגיעה בניהול ההליכים גם במצב שבו יוחלט להורות על עיכוב עונשו.

מנגד הפרקליטות טענה כי הערעור עובדתי, ונשען על קביעות מהימנות – בהן לא נוהגת ערכאה זו להתערב. כמו כן, נסיבות המקרה, לשיטתה, לא עומדות בקריטריונים שנקבעו בפסיקה למתן הוראה על עיכוב ביצוע ועל כן יש לדחות את הבקשה.

בהחלטתו פסק השופט הנדל: "הערעור שהגיש המבקש, כמוזכר, מופנה נגד הכרעת הדין וגזר הדין. בית משפט המחוזי נימק את הכרעת דינו על פני מעל 300 עמודים. המבקש הורשע במספר אישומים שונים, ובעבירות חמורות הנוגעות לתפקידו כנושא משרה ציבורית. הושת עליו עונש מאסר בפועל למשך 4 שנים, בניגוד לתקופת המאסר שנגזרה על אחיו – העומדת על 14 חודשי מאסר בפועל. אולם בעניין זה יוזכר כי הוא החוט המקשר בין המעורבים השונים בפרשה, והוא זה שעמד במרכזה. מכאן שאין דינו כדין המעורבים האחרים. על פני הדברים העיון בנימוקי הערעור מגלה כי הוא כולל הסתייגויות שונות מן הממצאים העובדתיים שקבע בית המשפט המחוזי בהכרעת הדין. כידוע, בשיטתנו ישנו הכלל לפיו אין דרכה של ערכאת הערעור להתערב בסוגיות כגון דא. נימוקי הערעור מעלים טענות שונות ביחס להתמלאות יסודות עבירות השוחד, מידת מודעותו של המערער לתמונה הכללית ושאלת הוכחת הכוונה הפלילית הנדרשת להכרעה מעל ספק סביר בעבירות השונות בהן הורשע, בין היתר. טענות אלו, טומנות בחובן סוגיות משפטיות. אך עדיין, הזיקה לממצאים העובדתיים שנקבעו בולטת. שוב נזכיר, כי אין בכך כדי להביע עמדה לגבי סיכויי קבלת הערעור לכשישמע בדיון בפני הרכב. עם זאת, בשקלול נסיבות העניין בכללותן, לא השתכנעתי כי יש מקום להיעתר לבקשת הסניגור. בהינתן זאת, ונוכח המעשים והעבירות שנקבעו ביחס למערער וכן תקופת המאסר שהושתה עליו, אין בערעור על גזר הדין כדי לגרוע מן המסקנה שהוצגה לעיל".

לאור ההחלטה שמעוני אמור להתייצב בכלא ניצן בעוד כשלושה וחצי שבועות.

בתאריך 1.6.2021 עד השעה 10:00 בבוקר.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות