Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-17.05.24 ט' אייר ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

יצפאן, מאחוריך

הראל והדי מאשקלון הוא ללא ספק קומיקאי מוכשר. מאיר סויסה כבר הספיק להתאהב בו וגם לירן אזואלוס. אבל בואו נדבר על דברים מצחיקים

באחד מימי השבוע יצא לי לקנות מסטיק בזוקה באחת המכולות בשכונת שיכונים. , "המוכר הזה בטח שומר אותו שם עוד מהתקופה שדץ ודצה היו מגניבים" מלמתי לעצמי, לאחר שהלכו לי השיניים מהמסטיק.

בכל אופן, אותי מה שבאמת עניין בבזוקההיה אינפורמציית "הידעת?" וכך נכתב בה: "מופע סטנד אפ הוא מונולוג של קומיקאי המופיע על הבמה ובו הוא מציג מבט שונה ומבדר על סיטואציות שונות משגרת החיים היומית". אמית - לא נגעתי.

מיד אחרי שהחזרתי את כל השיניים שלי למקום (ללא עזרתו שלד"ר לוגסי). חשבתי לעצמי- בחייאת רבאק, שמישהו ילך לספר לשלום אסייג שהוא עושה מדי יום מונולוגים אם הוא לא יעיף לכם איזה נגחה, וזה כמובן במידה והוא יידע מה זה "סיטואציות".

מה לא אמרו על סטנדאפיסטים? שהם תת רמה? שהם טיפשים? שהם ערסים? שהם עושים כסף מכלום? אבל כשחושבים על זה, סטנד אפ זה אחד התחומים הכי קשים שקיימים בעולם הבידור. זה לא כמו משחק, שגם אם אתה לא משהו, אתה יכול לכפר על זה בעזרת מראה טוב (מי אמר אגם רודברג??) או דברים אחרים (ממצב מייקל לואיס?), בסטנד אפ אם אתה לא טוב, הקהל פשוט יעיף אותך מהבמה. ושום מילה על העובדה שאתה לבד על הבמה. רק אתה והקהל. הקהל צמא לצחוק- והם מצפים ממך לספק להם אותו. הצלחת? אתה תותח.

מייקל לואיס ואגם רודברג

הראל והדי נולד באשקלון לפני 18.5 שנים ועל סמך ההיכרות שלי איתו, אני סבור שמיד כשיצא לאוויר העולם הוא סיפר למיילדת בדיחה. הוא התחיל את קריירת הסטנד אפ שלו בכיתה י". או יותר נכון, בשנה בה הוא היה אמור להיות בכיתה י", מהעובדה הפשוטה שכבר בכיתה ט" שום בית ספר לא הסכים לקבל אותו בטענה שהוא לא מספיק רציני.
רצינות זאת באמת לא אחת מהמעלות שלו, כפי שהוא טורח להזכיר לי כבר בתחילת הריאיון- "אני בחיים לא רציני. אפילו בהלוויות. פעם הייתי בהלוויה ואמרתי לחבר שלי שעמד לידי- אבי אתה יודע שהוא היה הומו. אבל עכשיו זה כבר מאוחר מדי הוא בחיים לא ייצא מהארון".

בכיתה ט" העיפו אותך מבית ספר. מה קרה אז?
"התחלתי לעבוד במכולת כי הייתי חייב כסף לנסיעות להופיע בבמה פתוחה שזאת במה שנרשמים 10 דקות לפני ומופיעים שם. במה שהיא לא בתולה בקיצור. הייתי נוסע כל יום לתל אביב וחוזר הביתה בטרמפים כי לא היו אוטובוסים. במשך שנתיים וחצי הופעתי עד שלאט לאט קצב ההופעות התחיל לבוא ועכשיו אני מופיע לפחות פעמיים בשבוע".

איך בכלל התחלת לעסוק בתחום הזה?
"לפני שהעיפו אותי, היה לנו בבית ספר איזה אירוע עם מיכל אמדורסקי ודורון רביץ, אח של נתי רביץ. העלה אותי מהקהל והתחיל לשאול אותי שאלות וכל תשובה אני מצחיק אותו. הוא אמר לי אחרי זה שיש לי המון ביטחון ולקח אותי לקאמל קומדי קלאב ומאז התחלתי להופיע שם מדי שבוע".

אחרי שאתה מופיע כבר כמה שנים. יש דברים שמעצבנים אותך בתחום?
"האמת בקושי, אבל לפעמים יש את הדובות שיושבות לך שורה ראשונה בקהל, זה הכי מעצבן. היא כאילו אומרת לך- בוא תרד עליי ואז אני יורד עליה והיא מתחילה לבכות- מה נפלת עליי. בוא נגיד זה לא נורא כמו שאת היית נופלת עליי. ויש את הביקורות שזה עוד דבר מעצבן. אני לא אוהב לקבל ביקורות, למרות שרוב הביקורות עליי הן טובות".

מהו המקום הכי רחוק שאתה שואף להגיע אליו?
"חרמון. אף פעם לא הייתי שם. סתם, בוא נגיד הייתי שמח לקבל איזה רררועי קטן כזה בטלוויזיה, למרות שאני מאוד אוהב סטנד אפ ומאוד אוהב להופיע. אני בן אדם מאוד עצבני, וכל הכיף שלי זה הפעמיים בשבוע שאני עולה על הבמה ואני לבד עם הקהל".

הרומן עם לירן אזואלוס

עם הזמן, כאמור, קצב ההופעות של הראל עלה ועלה עד שההוצאות על הנסיעות התחילו להיות כבדות ולפני ארבעה חודשים, הוא החליט לעבור לגור בתל אביב. מאז, לצד ההופעות השבועיות שלו עם שחר חסון ועוד טאלנטים צעירים, הראל עובד באיזה בר-בורגר בתל אביב וגר עם שותפים בעיר הגדולה. ותתפלאו, אבל אחת מהאקס-שותפות שלו היא לא אחרת, מנסיכת אשקלון, מלכת היופי של אשקלון, לירן אזואלוס. גם אני התעניינתי.

מה הסיפור שלך עם לירן אזואלוס?
"תראה, לירן הייתה אחות בשבילי. היינו הרבה ביחד-אני הייתי מספר לה הכול והיא מספרת לי. עד שעברנו לגור ביחד. ובוא נגיד, יש דברים שמגלים אחרי חתונה ויש דברים שמגלים אחרי תאונה. זאת הייתה תאונה. יש דברים שהיא טענה שהם לא בסדר ולא הפסקנו לריב. ואז כמובן עברנו לגור כל אחד בנפרד. היינו ידידים טובים וזה התנפץ זה רק מראה עד כמה הידידות לא הייתה אמינה".

יכול שאנחנו חושפים כאן סיפור אהבה?
"תראה אהבתי אותה כמו שלא אהבתי אף אחד בחיים שלי. לא רציתי לחזור אליה אבל בסוף תשמע, אחי, אין מה לעשות, אמא יש רק אחת".

מי המודלים לחיקוי שלך?
"קודם כל מרגול. ואחר כך "אני האמיתי" זה המודל לחיקוי שלי. כי הרבה אומרים שאני לא רציני וזה נכון. ואני יודע מי זה הראל האמיתי, ואני רוצה להיות כמה שיותר הוא . אבל רוב הזמן אני תמיד בסביבה של אנשים ותמיד מסתובב ותמיד מנסה להצחיק".

אתה חושב שבאשקלון יש הרבה כישרונות?
"הרבה מאוד. צריך לשחק מחבואים ולגלות את כולם. חבר טוב שלי- יוסי פורטל הוא כישרון גדול ואני מאמין שגם אם הוא יהיה בן 40 הוא יעלה על במה".

הרומן עם מאיר סויסה

בזמן הריאיון, בין האינספור בדיחות והצחוקים, הראל לא מפסיק להפתיע. כשמגיעה המלצרית, עולה חדשה מרוסיה (15 שנים בארץ ועדיין נחשבת לעולה חדשה) לקחת את הקפה, הראל מנהל איתה שיחה ברוסית שוטפת.

מסתבר שמרוב חברות רוסיות, הוא כבר הספיק ללמוד את השפה. בהמשך הוא גם מספר שפעם הוא שרף חתולה עם דלק ("היא התחילה לרוץ עד שבסוף עצרה. הסברתי לחבר שלי שנגמר לה הדלק") ושהוא לא סובל הומואים ("הם הורגים אותי בלבוש שלהם.

מה הקשר בין חולצה ורודה ומכנסיים צהובים של מע"צ? רבאק, 8 שנים היית בארון לא יכולת ללבוש משהו נורמלי?") ועוד פרט פיקנטי, הראל והדי ביחסים מאוד הדוקים עם האחד והיחיד- מאיר סוויסה.

בוא ספר לנו, מה היחסים ביניכם?
"אז ככה, אני עובד בבורגר בתל אביב. תמיד יש שם הרבה ילדים, הם מתים עליי ואני תמיד מצחיק אותם. פעם היו שם מלא ילדים וילד ג"ינג"י כזה קטן. אז שאלתי אותו- תגיד לי אתה ג"ינג"י נכון? באורגינל אתה משתין פאנטה? וכל הילדים נקרעו מצחוק ומסתבר שאחד מהם זה היה הבן של מאיר סוויסה והוא סיפר לאבא שלו. אחרי כמה ימים אני מקבל שיחה ממאיר סוויסה והוא רוצה שאני יבוא לעשות סטנד אפ ביומולדת של הבן הקטן שלו. הלכתי והצחקתי את הילדים ובסוף מאיר אמר לי, וזה ציטוט- "כשפגשתי את יצפאן הוא היה פחות מוכשר ממך". פה עלה לי חיוך מאוזן לאוזן, כאילו נראיתי כמו מגש בקלאווה. מאז אני איתו בקשרים טלפוניים וכאלה, הוא בא להופעות שלי אני לשלו. בן חסותו, אפשר לומר".

בוא תמליץ לסטנדאפיסט צעיר שרוצה להצליח בתחום. מה הוא יכול לעשות?
"יש כמה דברים שחשובים להצלחה. קודם כל תלוי בבן אדם עצמו- אם הוא רציני, אם הוא אוהב את זה, אם הוא רוצה להשקיע בזה, אם בכלל הוא מתכנן את זה בתור קריירה ומקצוע לחיים. דבר שני, זה תלוי בכישרון, כי אני אומר לך, לא כל אחד יכול להיות סטנדאפיסט. דבר שלישי, זה העניין של מקום וזמן, הנה תראה עבדתי בבורגר, במקרה ראה אותי הבן של מאיר סוויסה ומשם זה התפתח- זה הכול עניין של מזל".

מה התכניות הקרובות שלך?
"להמשיך עם זה. להמשיך לשהות בתל אביב כמה שאפשר. לא שיש לי משהו נגד אשקלון, אני מת על אשקלון. מבחינתי, אני רוצה להישאר בתחום. כל עוד אני נשאר בתחום גם אם אני לא אראה מזה שקל, גם אם בעתיד אני לא אצליח אני אראה בזה תחביב ומה שיהיה יהיה. אלוהים גדול".

רק על פי הריאיון הקצר הזה, אני יכול לקבוע בביטחון. הראל והדי הוא סטנדאפיסט מלידה. הצורך שלו להצחיק לא מתמצה לעולם ואין מה לומר, הבן אדם טוב במה שהוא עושה. את הבמות בקאמל קומדי בר ובצוותא הראל בדרך לכבוש ובקרוב מאוד הוא יככב גם בטלוויזיה, דבר שהוא מנוע מלדבר על כך עדיין. האם יכול להיות שממש בקרוב יוכל להיות לנו מגה-סטנדאפיסט ייצוא אשקלון? נחכה ונראה. בינתיים מה שנותר לנו זה לאחל להראל בהצלחה ולהמליץ לו מכל הלב- תשלים עם לירן. או שלפחות תפסיק לשרוף חתולות אחרי זה סתם אורנה בנאי לא תרצה לבוא להופעות שלך.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות