Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-17.05.24 ט' אייר ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

התחלה של פריחה

שמחה רבה, אביב הגיע -פסח בא. זה הזמן לקניות, לניקיונות ולנקניקיות (על האש). רגע לפני החג - עשינו מעט סדר

פסח חג האביב, חג הפריחה המחודשת חג ההתחלות החדשות. תקופת האביב בה חל חג הפסח היא תקופה במחזור השנה בה מתחיל המעגל מחדש בתקופה בה אנו משתמשים בכל חמשת החושים: לראות, להריח, לשמוע, לחוש ולטעום את האביב. זהו חג שיש בו את שימוש במרב החושים שלנו.

חג זה מזוהה גם עם ניקיון הבית, המכונית, המשרד, התיק, לא משאירים פינה לא בדוקה מפחד שיישאר בה חמץ, דואגים שהילדים יוכלו רק במטבח ולא יטיילו כמו כל ימי השנה בחדרים ובסלון.

תקופה זו של ניקיונות (גם אם אינם קשורים לטעמי דת) יש בה טיהור מחדש של הסביבה הפיסית. אנו בודקים מה אגרנו ומחליטים מה להשאיר לשימושנו ומה לשחרר.

התחושה של התהליך וסיומו נותנת הרבה עוצמה ומכניסה סדר לסביבתנו, פינוי של דברים ישנים ולא שימושיים פותח את הדרך לדברים חדשים ומהנים לבוא אל חיינו.

בנוסף... לכל הסדר והניקיון חג הפסח הוא אחר מהחגים המשפחתיים, בהם המשפחה על כל ענפיה מתכנסת ביחד, במיוחד, בליל הסדר ככתוב בהגדה "... הלילה הזה כולנו מסובין". "אצל מי אתם בפסח? או "איפה אתם בחג?". הן שאלות נפוצות בימים של החג.
ישנם בני משפחה שלא מתראים במשך השנה והחג הוא הזדמנות טובה להכיר את כולם מקרוב. לפעמים המפגש מהנה מאחר וזו הזדמנות להיפגש לאחר שלא התראו זמן רב. לפעמים נאלצים להיפגש עם בני משפחה שאין איתם כל כך קשר.

גם אם המפגש המשפחתי הוא מאולץ וגם אם לא ממש מחבבים את הדודה, הגיסה או החמות רצוי למצוא את הדרך לראות במפגש הזה הזדמנות חיובית. ההתבוננות החיובית תקל על חוסר הסימפטיה.

והדבר הכי חשוב כשהולכים להתארח בחג הפסח זה המתנות, כולם במרתון כאילו אף פעם לא קנו מתנה, כולם בקניונים בשווקים מחפשים מתנה למשפחה בה הם מתארחים, שלא נדבר על הקניות לבית בחג הפסח כאילו אין מחר קונים וקונים בלי הפסקה, מה קרה בסך הכל כמה ימים בלי לחם זה לא כל כך קשה, יש הרבה תחליפים והיום ניתן למצוא כל דבר שני שהוא כשר וניתן לאכילה בחג הפסח.

ולסיום רוצו כמו כל הישראלים לקנות בגדים לחג הפסח ורצוי בצבע לבן....ואל תשכחו להמעיט במצות ולא חייב כל החג לאכול נקניקיות מרגז על האש.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות