Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
שלישית מכים בצחוק. תפרגנו להם.

תשאירו הודעה אחרי ה"ביפ"

יוסי פורטל, יוני סבג וגיל כהן המוכרים לנו כשלישיית "מכים בצחוק", עלו השבוע על מסך הטלויזיה "בפרויקט ביפ" המטרה: להפוך לדבר הבא בעולם הבידור

צילום: באדיבות ערוץ "ביפ". תמונה ראשית: לירן רז.

3 אשקלונים,דמויותמוכרות בנוף המקומי, עלו בתחילת השבועעל מסך הטלויזיהכחלק מ"פרויקט ביפ", תחרות המערכונים המקורית שתקבע מי תהיה קבוצת הקומיקאים החדשה שכולם ידברו עליה.

מתוך מאות משתתפים מרחבי הארץ שניגשו לאודישנים לתוכנית, נבחרו בקפידה 11 קבוצות, אשר יתחרו ביניהן על הפרס הגדול - להופיע בתוכנית שתשודר בעונה הבאה של "ביפ".

יוסי פורטל, יוני סבג וגיל כהן, המוכרים כמעט לכל אשקלוני כשלישיית "מכים בצחוק", נבחרו להיותאחד מתוך עשרת ההרכבים המתחרים לכבוש את לבם של אלפי הצופים בבית.

יחד עם הצוות האשקלוני, מתחרות עוד עשר קבוצות שהשתתפו בסדנא מיוחדת במשך ארבעה חודשים, אותה הנחה עמירם גרוס, האיש שהביא לכם את "פלטפוס" ו"דומינו גרוס", וטיפח דור של קומיקאים כמו עידן אלתרמן, אורנה בנאי, מיה דגן, יובל סמו ועוד רבים וטובים. במהלך הסדנא הציגו המתחרים מערכונים שכתבו בעצמם, ונאלצו להתמודד עם הופעה חיה מול קהל.

בכל יום ישודרו מערכונים של קבוצות שונות, ובסופו של השבוע יודח צוות אחד מהתוכנית. שבע הקבוצות האחרונות יתחרו זו מול זו בגמר הגדול בו ייבחרו שלושת הצוותים המנצחים. הגולשים באתר יוכלו לצפות במערכונים, בקטעים בלעדיים שלא שודרו, לבחור בכל יום את הקבוצה שהכי אהבו ולדרג את המערכון המצחיק ביותר של אותו שבוע. (התוכנית "פרויקט ביפ", משודרת בימים ג"-ה" בשעה-21:00).

הגאווה המקומית שמביאה העיר אשקלון לתוכנית, כוללת שלושה אשקלונים, בוגרי התיאטרון העירוני אשקלון, המוכרים לנו יותרכשלישיית "מכים בצחוק" ובקרוב גם לצופים בכל הארץ.

יוסי פורטל, בן 25, הוותיק בשלישייה, שיחק בהצגות "מועדון ארוחת הבוקר", "מבקר המדינה" ו"חצי הכוס המלאה".

הוא יזם את מופע הסטנדאפ "פורטל מכה בצחוק" (ראה כתבה נפרדת) וצירף אליו את יוני סבג וגיל כהן, איתם שיחק ב"מבקר המדינה".

בהמשך הפך המופע ל"מכים בצחוק", והועלה מספר פעמים באשקלון, קרית גת והאזור.

פורטלגם משתתף בתוכנית הרדיו של אברי סבהט, "אברי דיי" ברדיו דרום, שם הוא מגלם את הדמות הסאטירית אלכסיי.

יוני סבג, בן 20, עמו הבאנו לא מכבר, כאן ב"אשקלון ניוז", ראיון נרחב (לחץ כאן), גם הוא בוגר התיאטרון העירוני אשקלון, שם שיחק בהצגות "חפץ", "מבקר המדינה" ו"קן הקוקייה".

כמו כן, השתתף סבג במחזמר לילדים ובסרט הקולנוע "וסרמיל",שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל י-ם 2007.

גיל כהן, בן 18, חבר מערכת אתר האינטרנט "אשקלון ניוז" ועורך מדור "המסע בעקבות הסלב הבא", החל את דרכו המקצועיתבלימודי משחק אצל הבמאית חני אלימלך במשך חמש שנים.

גיל כהן, זכה במקום הראשון בתחרות הארצית שערכה "אמנות לעם", על השתתפותו בהצגה "חפץ" מאת חנוך לוין.

במקביל גילם כהן מספר תפקידים בהצגות שהועלו כהפקות מקומיות ואף לקח חלק באופרטה "שיקוי אהבה" של האופרה הישראלית שהועלתה באשקלון ובירושלים.


פרויקט "ביפ"". מכאן יצמח הדבר הבא בבידור הישראלי.

"הם יגיעו רחוק"
המנצח על כל הפרויקט הוא ליאון רוזנברג - שחקן, מנחה, כלכלן, עורך, תסריטאי, וגם מנהל התוכניות של ביפ, שלו היה חזון: לגלות את הצעירים המוכשרים שיהפכו להיות הדור הבא של הקומיקאים בישראל.

מכאן ועד תחילתו של "פרויקט ביפ", תחרות המערכונים שאמורה למצוא את קבוצת הקומיקאים החדשה, הדרך הייתה סלולה.

בתחילת השבוע, בטרםשודרה תוכנית הבכורה, רוזנברג נראה נרגש כביום חופתו: "הצעתי את הרעיון ליובל נתן, העורך הראשי של ביפ, והוא מאוד אהב אותו. התחלנו לעבוד עליו בשיתוף עם עמירם גרוס, שהוא האבא של המון קומיקאים מוכרים, ועם המפיק מיכאל תפוח מ"המון הפקות", שיזם והפיק תוכניות טלוויזיה רבות".

פרסומות שקראו לשחקנים צעירים ולא מוכרים להירשם לתוכנית משכו מאות אנשים לאודישנים, שבסופם התגבשה הקבוצה הסופית, שמונה 25 מתמודדים. החבר"ה חולקו לאחת עשרה קבוצות, כל אחת מונה 2-3 חברים, ונשלחו לסדנת אינטנסיבית בניצוחו של עמירם.

"זה לא כמו בתוכניות ריאליטי אחרות, שיוצרות כוכבים אינסטנט. הם עוברים תהליך של חצי שנה שבו הם כותבים מערכונים, עובדים עליהם בסדנא, מציגים אותם מול קהל, רואים אם זה עובד או לא, שזה מה שעושים קומיקאים אמיתיים שמתחילים להופיע. ההבדל הוא, שאצל קומיקאים בחוץ זה יכול לקחת שנים, ופה זה חצי שנה, אבל עדיין, זה תהליך".

המתמודדים צריכים לא רק להתמודד עם קהל של זרים, אלא גם עם חבר שופטים בוחן, שמונה את התסריטאי רשף לוי, השחקן והקומיקאי אורי גוטליב, והשחקנית ריקי בליך, שמכירה את ליאון עוד מימי "אסתי המכוערת".

הדירוג של השופטים ישוקלל יחד עם ניקוד שיתקבל מנקודות שיפוט שונות וכמובן, עם הצבעות הגולשים באתר.

לדברי ליאון רוזנברג, יש למה לחכות:"כל מי שראה אותם מופיעים, וציפה לראות שחקנים מתחילים היה מופתע מהתוצאה", הוא אומר. ולצופים הוא מבטיח: "יש כאן את הנבחרת הבאה של הקומיקאים בישראל. ואני חותם על זה".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות