Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שלישי ה-16.04.24 ח' ניסן ה'תשפ"ד
מהיום באשקלון. צפירה במקום "צבע אדום".

ניסוי כלים

התרעת "צבע אדום" תוחלף באשקלון בצפירת אזעקה עולה ויורדת ברביעי נשמעה אזעקת שווא שהופעלה לצורך בדיקת תקינות המערכת

אמש (שלישי) החליט סגן שר הביטחון מתן וילנאי, לאפשר אזעקה באשקלון, לאחר תלונות מצד חלק מן התושבים על כך שהתרעת "צבע אדום"אינה נשמעת באזורים בהם הם מתגוררים.

אמש,הופעלה באשקלוןע"י פיקוד העורף, אזעקת שווא לצורך בדיקת תקינות המערכת.

לאחרונה הותקנו מערכות כריזה ברחבי אשקלון, וכעת פעולתן תוחלף בזו של צופרי האזעקה, הנחשבים למלחיצים במיוחד.

הסיבה לביטולו של ה"צבע אדום", באה בעקבות תלונות של תושבים רבים בעיר, בעיקר בצפונה, שהתלוננו כי ההתרעה מפני נפילת רקטות אינה נשמעת היטב.

עיריית אשקלון פנתה לצה"ל ולפיקוד העורף בדרישה לשפר באופן מיידי את מערכת הכריזה לאחר שתושבים רבים פנו למוקד העירוני 106 ולמוקד המידע של פיקוד העורף 1207 והתלוננו שאינם שומעים היטב את הכריזה.

פיקוד העורף החל להוסיף צופרים במקומות שונים ברחבי העיר, אךהבעיההמשיכה והומחשה היטב אתמול, כאשר רקטת גראד פספסה במטרים ספורים מעון ילדים של נעמ"ת, אך בסביבה לא נשמעה ההתרעה.

מהצרי: "השינויים לא עושים טוב לאשקלון"
ראש העיר רוני מהצרי ציין כי אינו שבע רצון לנוכח החלפת ההתרעה.

"מלחתחילה, ההפעלה הראשונית של המערכת נעשתה באופן מיידי, שלא איפשר לנו להפעיל את תוכנית ההסברה ולעשות הסברה מסודרת לתושבים. עתה לאחר שנדמה שהשתלטנו על נושא הסברת ל"צבע אדום", מחליטים לשנות את ההתרעה לצפירה? נראה לי כאילו מישהו לא שקל את המהלכים עד הסוף והוא מקבל החלטות מהבטן. נוכחנו לראות כי התרעת "צבע אדום", במתכונת הבלתי מוצלחת שלה, גורמת לחרדה. אין לי ספק, שצפירה, שאולי תשמע יותר טוב, אבל תהיה מפחידה הרבה יותר, תגרום לנזק נפשי בלתי הפיך לתושבים רבים. חבל לי, שעושים זאת בלוח זמנים קצר, ששוב אינו מאפשר לעשות הסברה מסודרת לתושבים. השינויים הללו לא עושים טוב לאשקלון. אני מקווה שמישהו בדק את משמעות הצפירה ואני מקווה שמדינת ישראל תיקח אחריות למה שיקרה פה כשהתרעה זו תופעל".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות