Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

פצצת צחוק

אנה צ"רנוב, מוכיחה שהיא לא רק יפה ובעלת כישרון משחק נדיר, אלה היא גם מצחיקה בטירוף. קחו לכם כמה דקות ותבינו על מה אנחנו מדברים

צחוק... מה גורם לאנשים לפתוח את הפה, לחייך ולהוציא את הצליל הזה שנקרא "צחוק"? לדעת להצחיק זה כישרון גדול. שחקנים רבים וגדולים הם בעלי כישרון משחק ענק אבל בכל הנוגע ללהצחיק, הם על הפנים.
לעומתם,ישנם אלהשברגע הראשון שתראו אותם, תצחקו, כאלה שהם בעלי חוש הומור מלידה- אלי יצפאן, טל פרידמן, שלום אסייג, אלי ומריאנו, רונה לי שמעון (אותי מצחיק להסתכל לה על הפנים ולראות את הכלב שלי בנצי ז"ל).

תחשבו כמה כישרון צריך להיות לקאסט של "ארץ נהדרת", למשל, כדי להצחיק מדינה שלמה כל שבוע מחדש- חבורה של 8 אנשים שבאופן קבוע כל יום שישי מפילה אנשים מהספות בגלל כישרון נטו.

אבל בוא נסתכל שנייה על יחסי הכוחות:

"ארץ נהדרת"- שישה שחקנים. שתי שחקניות.

"משחק מכור"-ארבעה חברי קאסט גבריים ועוד איזה אחת שיושבת באמצע ולא עושה יותר מדי.

"מועדון לילה"- ארז טל אחד, הרבה גברים ובלונדינית אחת שיושבת בצד ועושה הרבה רעש.

בלי להעליב שום פמיניסטית שיושבת בבית עם אקדח ועובדת על השרירים, אין מה לעשות, יש בתעשייה הרבה יותר בנים מצחיקים מאשר בנות.

אפילו במציאות, אין הרבה בנות שגורמות לי ממש להיקרע מצחוק. כמובן, אם לא מחשיבים את לינה, המורה לחיבור, שבשיעור איתה אני צוחק לפחות כאילו כרגע ראיתי את מייקל לואיס מנסה להיות שחקן אופי- אבל למרות הכל, יש יוצאים מהכלל.
רונה לי שמעון הכלב בנצי ז"ל
מי יותר מצחיק???

אנה צ"רנוב, כישרון מוכר בעיר, היא אחת כזאת שלשבת איתה 5 דקות משתווה לפחות למופע החדש של עדי אשכנזי בלופ.

היא רק בת 20 ומאחוריה עבר תיאטרלי עשיר- היא הספיקה לשחק בהפקות גדולות של התיאטרון העירוני כמו "חפץ" והצגת הילדים "טומי תם", לעשות אינספור תפקידים בהפקות קטנות ואפילו לזכות במקום הראשון בתחרות המונולוגים שנערכה באשקלון לפני כשנה וחצי.

אז תכינו ממחטות בכדי לנגב את הדמעות, קפסולת אקמול בכדי להרגיע את הבטן וקבלו את הראיון הראשון עם הגברת הבאה בעולם הבידור הישראלי.

לפני הכל, בואי תגדירי את המושג "משחק" בשבילך.
"דרך חיים והשקפת עולם. זה מצדיק את הקיום שלי, נותן לי תמריץ ומחייה אותי. כשאני למשל רואה את ההורים שלי יושבים בקהל ומוחאים כפיים אני יכולה לבכות מזה, זה גורם לי אושר עילאי".

מיהם האנשים שמשפיעים עליך?
"בלי להזכיר שמות, היה בן אדם שמאוד השפיע על החשיבה שלי. בן אדם שדחף אותי המון, שעזר לי לאזור את האומץ וללכת ללמוד משחק, בן אדם שמאוד מאוד תמך בי. וכמובן, יש את אבא שלי שמאוד השפיע עליי. פעם הוא ביקש ממני שאני אנסה להצליח במקום שהוא נכשל בו. ברוסית זה נשמע יותר טוב...".

איך התחלת בכלל לעסוק בתחום הזה?
"האמת שבגיל 6 בכלל רציתי להיות עורכת דין. אבלבחייאת ראבק מה ילדה בת 6 יודעת? ואז הייתה לנו מסיבת חנוכה בכיתה א" בבית ספר "חבצלת", מקום של ערסים נטו, ואני ילדה אשכנזיה ותמימה ובאה המורה שלי והציעה לי לשחק בהצגת כיתה. ואני כמובן רוצה מאוד להתחבב על המורה אז אמרתי "בסדר" במבטא רוסי כבד. ונתנו לי לשחק את חנה זלדה. עכשיו לך תשחק את חנה זלדה במבטא רוסי. זה מצחיק!! ירדתי מהבמה והמורה שלי אמרה לי- "עזבי אותך עורכת דין, המקום שלך זה על הבמה". לא הבנתי מילה ממה שהיא אמרה זה היה בעברית... אבל החלטתי שזה מגניב אז זרמתי עם זה".

אנה צ"רנוב. מתוך המופע "פורטל מכה בצחוק"
בימים אלה, חוץ מלהיות חיילת נאמנה לצבא ההגנה לישראל ולאהוב את החבר דור, היא לומדת בבית ספר למשחק של ענת ברזילי. פעם בשבוע אנה עוזבת הכל, מגיעה לאזור המרכז ומקבלת 4-5 שעות אקדמאיות מטובים וגדולים בתחום כמו מאיר סוויסה, ענת ברזילי בכבודה ובעצמה ועוד.

היא מוכרת כסטודנטית ובסוף הלימודים היא אף תשתייך לאמ"י- ארגון אומני ישראל.

"הלימודים שם זו איזושהי תרפיה", היא מספרת. "הם מביאים לי כל כך הרבה כלים להתמודד בתחום. זה מאוד קשה כי זו המון עבודה פסיכולוגית עם הנפש אבל זה גם שחרור- אני נהנית שם יותר מכל מקום אחר בעולם".

אבל הרי זה ברור שיש לך כישרון ענק. בשביל מה את צריכה לבזבז כסף על לימודים?
"מה לעשות, אני יודעת שיש לי כישרון בכמויות- אני לא מתביישת להגיד את זה אבל וואלה, אני לא רוצה את האינסטנט הצלחה הזאת. אני לומדת כדי לרכוש כלים וכדי שאני אוכל ליישם אותם. אני יותר לומדת בשביל הנפש כי זה נורא פשוט לעלות על במה ולתת את ההופעה של החיים שלי, אבל אני רוצה לדעת לעשות את זה נכון".

איך ההצלחה תשפיע עליך?
"אני אוכל לקנות לעצמי יותר. לא סתם, אבל לא רק במובן הזה. ההצלחה משנה כל אחד, בכל מובן. גם אם מישהו אומר לא, מה פתאום, הצלחה וכסף לא מזיזים לי- אז הם שקרנים. ההצלחה משנה בכל מובן ופאן בחיים. אני חושבת שההצלחה פשוט תפתח לי יותר דלתות להצגות והפקות. אני מאוד מקווה שמשאלת הלב הקטנה שלי לא להיהפך לבובה של תעשייה, תתגשם. לא רוצה להיות אחת מאלף. ההצלחה גורמת לך לאבד מעצמך ואני לא רוצה לאבד מעצמי כי אז אני גם אאבד מהכישרון שלי".

בתחרות המונולוגים לפני כשנה וחצי, זכית במקום הראשון ודווקא עם מונולוג דרמטי. יש לך העדפה מסוימת- קומדיה או דרמה?
"תמיד קטלגו אותי בתור המצחיקה. האמת כששמעתי על התחרות ישר אמרתי לעצמי שאני אעשה משהו קומי, משהו שיקרע את הקהל. אבל אז החלטתי שאני רוצה לנסות לגוון, לנסות להוכיח לעצמי שאני שחקנית אמיתית ושאני יכולה הרבה מעבר. הייתה לי החלטה באמת קשה אבל זה כל כך השתלם, כי מעבר לעלות, לתת את הנאמבר הזה ולקחת מקום ראשון, העבודה על הדמות נראה לי הרבה יותר מעניינת מאשר עבודה על דמות קומית. אבל באופן עקרוני אין לי העדפה- אני נהנית מכל רגע על הבמה".

תני לי להיות יאיר לפיד לשנייה ולשאול, מה מצחיק אותך?
"אני אוהבת שחבר שלי מפליץ לידי. לא סתם, בדרך כלל הגשש החיוור יכולים לקרוע אותי מצחוק. כאילו אני יושבת מול הטלוויזיה ורואה אותם ונקרעת מצחוק ואימא שלי שואלת- מה מצחיק?? זה כי היא לא מבינה עברית. מצחיק אותי גם שהחיים צוחקים לאנשים בפנים".
מלבד כל ההתנסויות של חנוך לווין והמחזות הרציניים (שגם שם היא הייתה מצחיקה), לאנה יצא גם להתנסות בקטעי בידור נטו. לפני כשלוש שנים, ביחד עם חברתה יפעת שטרן, הופיעה אנה בתחרות מערכונים בתיאטרון "בית ליסין" עם מערכון מקורי שנכתב על ידן בשם "גברת קופרובסקי".

המערכון היה להיט מיידי ולמרות שהיו הכי צעירות בתחרות, הן זכו במקום הראשון גם שם. אפילו אבי גרייניק, שבמקרה נכח באירוע, ניגש אליהן, לחץ את ידן והבטיח להן שהן הדבר הבא בעולם הבידור.

בנוסף, ההתנסות האחרונה של אנה בתחום, נרשמה בהופעת האורח שלה במופע הבידור "פורטל מכה בצחוק". מופע שעלה באשקלון בחנוכה, שהורכב ממערכונים וגם עבדכם הנאמן, זכה לשחק לצידה של אנה במערכון "ריקי לייק" שם היא שיחקה כושית בשם שניקוואה וכרגיל קרעה את הקהל.

איך היה לשחק לצד חברים טובים במופע שכולו על טהרת הצחוק?
"אין הנאה יותר גדולה מזה. היה לי כל כך כיף שזה לא להאמין בכלל כי זה עבודה עם חברים טובים שלי והאהבה שלי אליהם היא ברמות מטורפות. הופענו גם בקרית גת ובינתיים אני פשוט נהנית".

מה התגובות שקיבלת מאנשים?
"תמיד תגובות טובות אני ממש נהנית מזה. מישהו פעם בא לאימא שלי ואמר-"אפשר לבקש אותה"? זה לא הצחיק אותי בכלל כי חבר שלי עמד לידי. אנשים יודעים שיש לי כישרון ואני יודעת שיש לי כישרון וכשאני עולה על הבמה זה רק אחרי שאני יודעת במאה אחוז שאני הולכת לתת שואו אז אין שום סיבה בעולם שאני ארד מהבמה ואני אקבל תגובה פחות מואוו".

את חושבת שמי שגר בדרום יש לו סיכוי להצלחה בתחום?
"אני חושבת שזה לא משנה מאיפה אני באה אם יש לי כישרון. ופרוטקציה. לא, האמת היא שאני חושבת שאם בן אדם מוכשר, לא משנה מאיפה הוא, הוא יצליח. אני מכירה מפה כמה כישרונות ואני יודעת כאילו שהם הולכים להצליח בענק ולא בגלל שהם מהדרום או מהפריפריה. זה בגלל שהם תותחים. מירי בוהדנה משדרות, מה היא הייתה צריכה לעשות כדי להצליח? להגדיל ציצים?".

מה התכניות לעתיד?
"דבר ראשון שאני רוצה זה להשתחרר. אחר כך אני רוצה להתעסק אך ורק בתיאטרון. לא עשיית טלנובלות למיניהם, לא שיש לי משהו נגד זה, פשוט אני לעולם כנראה לא ארגיש חלק מזה. כמה שזה יישמע קלישאה, אני רוצה לבלות את שאר שארית חיי על הבמה כשאור הזרקורים מופנה אליי".

מירי בוהדנה. "בכדי להצליח היא הגדילה ציצים"

עם כישרון ענק, יכולת להצחיק אנשים תוך שניות, גישה מדהימה לחיים ולתחום והקשרים הנכונים, אנה צ"רנוב תגיע רחוק. אנה, ללא ספק, היא אחת מהשחקניות הגדולות שקמו ויקומו אי פעם באשקלון ואם רק תרצה, ההצלחה שלה תגיע. השאלה מה היא תעשה אחר כך זה כבר תלוי בה. היכולת להצחיק זה כישרון נדיר. וכמובן, ברגע שיבינו שם ב"ארץ נהדרת" שדב נבון מתאים לשם בערך כמו שפריס הילטון מתאימה לאוניברסיטה הפתוחה ויפנו שם מקום, הם כנראה יצטרכו לשבת לאנה על הוריד כדי שתעזוב את התיאטרון ותצטרף אליהם. עד אז לפחות יש לנו את עלמה זק.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות