Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
עם תלמידי אשקלון. ראש הממשלה, שר החינוך וראש העיר, פותחים את שנת הלימודים.

ראש הממשלה ושר החינוך פתחו את שנת הלימודים באשקלון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, נפתלי בנט, יחד עם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, פתחו הבוקר (שלישי), את שנת הלימודים עם תלמידי אשקלון

באווירת חג נפתחה הבוקר (שלישי) שנת הלימודים באשקלון ו-28,386 תלמידים עשו את דרכם לבתי הספר ולגנים ברחבי העיר, שנפתחו כולם ללא תקלות.

שניים מהם, נפתחו היום בפעם הראשונה: בית ספר ממ"ד 'מצפה ימים' ובית ספר מ"מ 'מצפה ברנע'.

את הבוקר פתח ראש העיר, איתמר שמעוני, יחד עם ילדיו וליווה אותם למוסדות החינוך בהם ילמדו בשנה הקרובה. לאחר מכן, ביקר בבתי הספר, שסיימו לאחרונה שיפוץ מסיבי, נוף ים א' ו-ב', ובירך את התלמידים והצוות החינוכי במקום.

שיאו של היום המרגש היה בביקור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, נפתלי בנט, בבית הספר 'רמת כרמים' בליווי ראש העיר, איתמר שמעוני, מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן ומזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, חברי מועצה, הורים, מורים ותלמידים.

במעמד הביקור העביר ראש הממשלה שיעור קצר לילדי כיתה א' בנושא השפה העברית, הספר החשוב ביותר שנכתב בשפה - התנ"ך וחשיבות השמירה על השפה והקריאה.

הילדים הציגו בפני ראש העיר ושר החינוך קטע קצר מההצגה 'הקוסם מארץ עוץ' ושרו בפניהם את השיר 'לו יהי' של נעמי שמר, מה שגרם לבנט לספר אנקדוטה על השיר ומוצאו.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "ליום הזה קדמו חודשים רבים של הכנה, בנינו, שיפצנו, והשקענו מחשבה וכסף רב כדי שתלמידים שלנו יקבלו את החינוך הטוב ביותר בסביבה הנעימה והראויה ביותר. את רפורמת הכיתות הקטנות של שר החינוך הצלחנו להכיל בקלות כי התכוננו לזה מראש, לשמחתנו אצלנו אין 'מחאת הסרדינים'. תלמידים יקרים, ביניכם יושב החוקר הבא, המדען הבא, שר החינוך הבא ואולי גם ראש הממשלה הבא ולזה אני רוצה שתשאפו, שתהיו הטובים ביותר, המצוינים ביותר והערכיים ביותר. אנחנו פה כדי לעזור לכם להגשים כל מה שתרצו להיות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "היתרון בביקור שלי פה באשקלון, הוא שאני עובר דרך השכונות ואני רואה שכונות חדשות וגדלות והלב מתרחב מהפיתוח הגדול שקורה כאן. יש בעיר שני דברים גדולים שמתרחשים, תנופת בנייה אדירה ותנופה במערכת החינוך. אנחנו רוצים שתלמדו, שתרחיבו דעת, שתדעו לקרוא ולכתוב אבל גם לחבר דברים חדשים, שתוכלו לדעת כל מה שתרצו ושתהיו מצוינים וציוניים. יש לנו ארץ אחת".

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם למצב הביטחוני: "כשפניתי לתלמידי כיתה א' בברכת שלום כיתה א' הדגש היה על המילה שלום, אנחנו מחנכים לשלום. בעוד שמעבר לגדר החמאס מחנך את ילדיו לאלימות. המדיניות שלי היא אפס הבלגה, אפס הכלה ואפס סובלנות לטרור. אני רוצה לאחל לכולכם שתלמדו, תצליחו, תהיו חברים ותכבדו אחד את השני".

שר החינוך, נפתלי בנט: "לפני הכל אני רוצה שתדעו שאנחנו מאוד אוהבים אתכם. עוד לפני הציונים חשוב לנו שתהיו ילדים טובים שמכבדים אחד את השני ומכבדים את ההורים, שאוהבים את המדינה ורוצים לתרום לה ולהגן עליה בכל מקום. השנה, לראשונה בהיסטוריה, עשינו הכל כדי שתלמדו בכיתות קטנות יותר במטרה שהמורים שלכם יוכלו להגיע לכל אחד ואחת מכם וייתנו לכם את היחס האישי הטוב ביותר שאפשר. תדעו, שאם חולמים על משהו, אפשר להשיג אותו, כמו שאנחנו עשינו. אני מאחל לכם שתהיו סקרנים, אל תחששו לשאול ולהביע כל דעה, שתהיה שנת חינוך מוצלחת".

בתוך כך, לאורך כל היום ובימים הקרובים, יפעל חדר המצב בנושא חינוך שנפתח במיוחד לקראת שנת הלימודים החדשה כדי לטפל בפניות התושבים באופן המיידי ביותר.

בכל מקרה של תקלה או מפגש בנושא יש ליצור קשר עם המוקד העירוני במספר 106.

כמו כן, בשבועות הקרובים יחנוך ראש העיר את שני בתי הספר החדשים שנפתחו השנה ויקיים סיור גם במוסדות החינוך שעברו שיפוץ מסיבי במהלך החודשים האחרונים.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות