Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-20.04.24 י"ב ניסן ה'תשפ"ד
שמעוני לנתניהו: "העניק לאשקלון איזור עדיפות א".

שמעוני בפניה לראש הממשלה: "העניקו לאשקלון מעמד עדיפות א"

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, פנה במכתב דחוף לראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה: "מעמד עדיפות לאומית א' לאשקלון - לפני חתימה על הסכם הגג"

בתחילת השבוע, (ראשון בבוקר), שיגר ראש העיר, איתמר שמעוני, מכתבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אריה דרעי, בו הוא מבקש מהם לפעול לקידום השבת מעמד עדיפות לאומית א' לתעשייה באשקלון.

המכתב הגיע על רקע הרגע ההיסטורי בו ניצבת העיר - חתימה על הסכם גג, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בישראל, שיכפיל את אוכלוסייתה, המונה כיום כ-140 אלף תושבים, ויהפוך אותה בתוך כעשור לעיר השישית בגודלה בישראל.

"הסכם הגג שצפוי להיחתם עם אשקלון בסוף החודש הנוכחי, הינו הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם אי פעם בישראל, ואנו מתייחסים לרגע הזה כנקודת מפנה דרמטית בכל הנוגע לעתידה של העיר", כתב ראש העיר.

"עם זאת, ידוע היטב כי רשות מקומית המבקשת לשמור על איתנות פיננסית, אינה יכולה להישען אך ורק על תשלומי ארנונה למגורים, אלא מוכרחה לחזק, להגדיל ולהרחיב את היצע שטחי התעשייה, המסחר והתעסוקה. במסגרת הסכם הגג נתנו מענה גם לכך, עם הקמתם הצפויה של פארק תעשייה חדש ופארק היי-טק בצידה המזרחי של העיר, שני מוקדים שאמורים לסייע ביצירת אלפי מקומות עבודה חדשים עבור תושבי אשקלון ויישובי הסביבה.

"אם להודות על האמת, אני מתקשה לראות כיצד אוכל לשכנע יזמים, בעלי חברות ומפעלים, להגיע לאשקלון, להקים פה את העסק הבא שלהם או להעתיק את העסק הקיים, כל עוד הממשלה אינה מעניקה לנו שום תמריצים על מנת שיסייעו לי לקדם את הנושא".

כזכור, לפני כשנה אישרה ממשלת ישראל תוכנית מקיפה למתן הטבות כלכליות לשדרות ויישובי עוטף עזה, ובחרה שלא להכליל בה את אשקלון. זאת למרות שמשנת 2003, אז נורה הטיל הראשון לעבר העיר, סובלת אשקלון ממציאות ביטחונית שברירית.

"מפעלים באזור התעשייה הדרומי של אשקלון עמדו כחומת מגן משך שנים כשספגו מאות טילים שנורו לעברם, ולמרות זאת המשיכו לקיים שגרת עבודה, תוך סכנת חיים ממשית", ציין ראש העיר במכתבו.

"בעלי עסקים בעיר מצויים במצב כלכלי קשה ביותר. המבצע בעזה הסב להם נזקים כלכליים כמעט בלתי הפיכים, רבים מהם מנהלים מלחמת הישרדות כלכלית של ממש, עד כדי סכנה של התמוטטות כלכלית.

"בשנים האחרונות חווים בעלי העסקים אחת למספר חודשים סבב עימות שמציב אותם בפני מציאות בלתי נסבלת שבה פרנסתם מצויה בסכנה של ממש. חלקם כבר היום משוועים לעזרה לאחר שנותרו ללא אוויר לנשימה, וכבר אין להם מאיפה לקחת עוד הלוואות. בכל פעם שמוכרזת הפסקת אש העסקים באשקלון מלקקים את נזקי הלחימה בעזה, ונערכים לסבב הבא.

"עם זאת, תושבי אשקלון מגלים עמידה איתנה, סבלנות וחוסן ראויים לשבח זה למעלה מעשור, אולם מתבקשת כאן ערבות הדדית. אנו מצפים שתשיבו לנו טובה תחת טובה. אשקלון עיר חזקה, אנחנו נהנים מהגירה חיובית, לא פחות מ-8,000 תושבים חדשים בחרו להגיע לעיר בשנה האחרונה, אנחנו שיאני התחלות הבנייה וממוקמים גם במקום הראשון בביקוש לדירות למגורים, אבל בלי תעסוקה המגמה עלולה להתהפך.

"ישנם באשקלון עשרות אלפי אקדמאים המשוועים לעבודה קרובה לבית, שקצו בנסיעות מתישות למרכז הארץ מידי יום. פארק היי-טק, שיפעלו בו חברות מהשורה הראשונה בישראל ובעולם, עשוי להבטיח להם תעסוקה ההולמת את השכלתם ואת כישוריהם.
"נושא התעסוקה בוער בליבנו ומהווה חסם משמעותי בפני כל התפתחות עתידית של העיר. בלי תעסוקה, בלי תעשייה ומסחר, התוכניות הגדולות שלנו עלולות לרדת לטימיון.

"אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות בעת הזו, ערב החתימה על הסכם הגג הגדול ביותר בארץ, להעביר החלטת ממשלה המעניקה לאשקלון מעמד של אזור עדיפות לאומית א'. אנו ראויים לכך", סיכם ראש העיר.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות