Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-27.04.24 י"ט ניסן ה'תשפ"ד
אשקלון מציינת 20 שנה לרצח יצחק רבין ז"ל.

אשקלון מציינת 20 שנה לרצח יצחק רבין

עצרת בסימן 20 שנה לרצח רבין ז"ל, התקיימה בבית יד לבנים באשקלון, בסימן מצבה של החברה הישראלית ובאלימות שמסכנת אותה. מעל ל-300 בני נוער השתתפו

בתחילת השבוע, התקיימה בבית 'יד לבנים' העצרת העירונית במלאת 20 שנה להירצחו של ראש הממשלה, יצחק רבין, ז"ל.

מעל 300 בני נוער השתתפו בעצרת שעסקה השנה במצבה של החברה הישראלית ובאלימות שמסכנת אותה.

כמו כן נכחו גם שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, סגן ראש העיר, אפי מור, ראש מינהל חינוך ותנו"ס, אבי קמינסקי, מנהל אגף חינוך, יצחק בריגה, מנהל מחלקת נוער, יעקב אטיאס ומנהלת המחלקה למנהיגות והתנדבות נוער, דפנה ביטון.

בעצרת הוצבה תערוכה ניידת המתארת את תחנות חייו של רבין ז"ל וכן תמונות וקטעי עיתונות מהימים שקדמו לרצח. בסיומה נערכו מעגלי שיח שהונחו על ידי מדריכי תנועת 'הנוער העובד והלומד'.

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, הרצה בפני בני הנוער על חשיבות ההקשבה והסובלנות.

"אסור לומר 'אצלנו זה לא יקרה'. יותר מידי קווים אדומים נחצים בחברה בישראל ואנחנו חייבים להסתכל קדימה ולקחת אחריות על עצמנו ועל סביבתנו. כמו שבצבא חיילים ומפקדים יכולים להיות יחד, להגן ולשמור האחד על השני בלי להתייחס להשקפות פוליטיות, שמאל וימין, דתיים וחילוניים, כך גם אנו צריכים לעשות. להקשיב ולכבד האחד את האחר".

סגן ראש העיר, אפי מור: "שנייה אחת של לחיצה על ההדק, שתוכננה בקפידה, שינתה פני אומה שלמה ממסר של שלום למסר של מלחמת אחים, של כוחנות ואלימות. מחלוקות, ויהיו קשות ככל שיהיו, לא יכולות להפוך רצח ללגיטימי, לא ניתן להצדיק שום אלימות. גם בימים קשים אלו ובמיוחד בצל זיכרון הרצח הנורא ההוא - אנו חייבים לקבל את האחר ולגלות סובלנות כלפיו, להוקיע מקרבנו אלימות, לקדש את החיים ולשמור עליהם מכל משמר".

ראש מינהל חינוך ותנו"ס, אבי קמינסקי, סיפר על החוויה האישית שלו מאותו ערב. "אני קורא לכם לנהוג בסובלנות ובכבוד, לדעת לקבל את הכרעות הרוב תוך התחשבות במיעוט, אפשר וצריך להתווכח ולא להסכים אך יש לעשות זאת בדרכי נועם תוך הקשבה לדעת האחר. שלום עושים עם אויבים".

מנהלת המחלקה למנהיגות והתנדבות נוער, דפנה עמירה ביטון, שהפיקה את העצרת: "היה לי חשוב לעסוק במצב החברה היום, בסכנה הקיימת לנו כמדינה דמוקרטית לאור מקרי האלימות עליהם אנו שומעים כמעט מידי יום, חשוב להסביר לבני הנוער שמותר לא להסכים, לפעמים אף חשוב להתווכח אבל הכל צריך להיעשות תוך הקשבה וקבלת דעת האחר גם אם איני מסכים עם דעתו".

נציגי תנועות הנוער העירוניות בנאומם אמרו 'די לאלימות ולאדישות' וקראו לבני הנוער לקחת חלק בעצרת במוצאי שבת בכיכר רבין בה יציינו 20 שנה לרצח בסימן 'שמירה על הדמוקרטיה'.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות