Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, הורה להוציא את הבשר המעובד ממערכת החינוך.

אשקלון: מזון מעובד לא יוגש במוסדות החינוך

בעקבות המלצות ארגון הבריאות העולמי: לא יוגש בשר מעובד במוסדות החינוך באשקלון. במקום זה יסופק בשר ועוף מנתחים מלאים

בשורה להורים: בעקבות החלטת ראש העיר, איתמר שמעוני, כי לא יוגש בשר מעובד בצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר, כינסה אתמול (ראשון) מנכ"לית רשת המתנ"סים, קארו רן, את ספקי המזון במטרה לקדם את ההחלטה ולהוציא בשר מעובד מתפריט הצהרונים באופן מיידי.

בפגישה סוכם כי מעתה, לא יסופקו נקניקיות והמבוגרים כלל, אלא תחליפי בשר מן הצומח בלבד. בנוסף, חברות הקייטרינג יספקו שניצל מנתח שלם ולא מנתחים מעובדים, יגדילו את כמות שוקי העוף המוגשות בארוחות כתחליף למנות של בשר מעובד ויספקו מנות של חזה עוף מנתח שלם. כמו כן, תיבחן אפשרות לפיה תוחלף מנת הבשר, פעם בשבוע, במנת חלבון צמחוני, כמו: חומוס, עדשים, שעועית וכדו'.

החלטת ראש העיר על השינויים בתפריט התקבלה על רקע המלצת ארגון הבריאות העולמי, שהתפרסמה בשבוע שעבר, לצמצם בצריכת בשר מעובד, לאחר שזה נתגלה כמגביר את הסיכון לחלות בסרטן. "לאור המלצת ארגון הבריאות העולמי הנחיתי את רשת המתנ"סים להוציא מהתפריט בצהרונים בגנים ובבתי הספר את כל מוצרי הבשר המעובדים, ולמצוא תחליפים ראויים. בריאות ילדינו קודמת לכל", אמר שמעוני.

מנכ"לית רשת המתנ"סים, קארו רן: "כינסתי את ספקי המזון ויחד בנינו תפריט שלא כולל בשר מעובד כנאמר על פי המלצות משרד הבריאות. יש לציין כי שתי חברות הקייטרינג המספקות את המזון לצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר מפוקחות על ידי משרד הבריאות ומשרד החינוך ועובדות על פי הנחיות המשרדים".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות