Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-25.04.24 י"ז ניסן ה'תשפ"ד
רגע הפרחת הבלון אל החלל. צילום: אייל אסרף.

בלון סטרטוספרי שוגר מאשקלון לחלל

הבוקר (רביעי), שוגר בהצלחה הבלון הסטרטוספרי הראשון בישראל, היישר מהמרינה באשקלון אל מחוץ לאטמוספירה לגובה של למעלה מ-30 ק"מ

 | 
רגע הפרחת הבלון אל החלל. צילום: אייל אסרף.
בלון סטרטוספרי שוגר לחלל ביום רביעי (10.8.16) מהמרינה באשקלון. צפו בשיגור

הבוקר (רביעי), שוגר בהצלחה הבלון הסטרטוספרי הראשון בישראל, היישר מהמרינה באשקלון אל מחוץ לאטמוספירה לגובה של למעלה מ-30 ק"מ.

הבלון נושא איתו רחפן שאמור לתעד את מהלך ההמראה עד לנחיתתו חזרה בארץ.

באירוע השתתפו ראש העיר, איתמר שמעוני, מהנדס NASA, ג'וזף פלגרינו, מנכ"ל מרכז החלל הבינלאומי, ד"ר יגאל פתאל ועשרות סטודנטים מאוניברסיטת החלל הבינלאומית והטכניון, שהתכוננו במשך חודשים רבים לרגע השיא שנערך הבוקר עם שיגורו של הבלון.

באירוע נכחו גם בני נוער מהמרכז למחוננים באשקלון ומועצת הנוער העירונית.

אחת הבשורות המשמעותיות שיצאו מהאירוע הייתה ללא ספק הכרזתו של ראש העיר אשקלון על הכוונה להקים בעיר את מרכז החלל הבינלאומי: "הבשורה שלי הבוקר אליכם היא שבמסגרת שיתוף הפעולה ההולך ומתחזק בין מרכז החלל הישראלי לבין עיריית אשקלון, בכוונתנו להקים בעיר את המרכז הבינלאומי לחלל, הראשון מסוגו בישראל, מרכז שיכלול אגף חווייתי - מרכז מבקרים, מוזיאון ומיצגים, אגף לימודי אקדמאי ואגף מחקרי - חממות טכנולוגיות.

"מרכז החלל ימשוך אליו עשרות אלפי מבקרים מידי שנה מכל רחבי הארץ והעולם. הוא יוקם במתחם פארק ההיי-טק המתוכנן להיבנות במתחם 'עיר היין,' במסגרת הסכם הגג שחתמנו באחרונה, ובמקביל אליו נפעל להביא לעיר חברות ויזמים העוסקים בתחום החלל, על מנת שיקימו כאן את מרכזי המחקר והפיתוח שלהם.
"המהלכים הללו, ואלו שעוד יבואו, יהפכו את אשקלון למעצמה מקומית בתחום חקר החלל, ואני מאמין שהבשורה האמיתית בתחום הזה תצא בשנים הבאות מאשקלון", אמר שמעוני.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות