Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-20.04.24 י"ב ניסן ה'תשפ"ד
מחדל בברזילי: ביציות מופרות הוחזרו למטופלת הלא מתאימה

מחדל בברזילי: ביציות מופרות הוחזרו למטופלת הלא מתאימה

במהלך טיפולי הפריה חוץ גופית במרכז הרפואי ברזילי באשקלון, נרשמה תקלה חמורה החלה כאשר צוות הרפואי החזיר ביציות מופרות למטופלת הלא מתאימה

במהלך טיפולי הפריה חוץ גופית במרכז הרפואי ברזילי באשקלון היום (רביעי), נרשמה תקלה חמורה החלה כאשר צוות הרפואי החזיר ביציות מופרות למטופלת הלא מתאימה.

לטענת בית החולים הטעות התרחשה בנקודת הממשק שבין המעבדה של בית החולים לבין הצוות הרפואי שביצע את פעולת החזרת העוברים.

בבית החולים טוענים שמדובר בטעות אנוש.

הרופאים עדכנו את שתי המשפחות זו שהופרתה בביצית הלא נכונה וזו שממנה נלקחו הביציות - והסבירו להן את המצב.

הביציות נלקחו מגופה של האישה והופרו באמצעות הפריה חוץ גופית (IVF) בשלב ההחזרה לגוף - הוחזרה הביצית המופרת הלא נכונה.

במקרה הנוכחי ביצעו שטיפה ולכן האישה לא תיכנס להריון. אולם במידה שלא הייתה מתגלת התקלה - ייתכן והאישה הייתה נכנסת להריון (סיכוי של 25% של קליטת הביצית המופרית).

על פי בדיקה ראשונית, ההערכה היא שהצוות הרפואי לא ביצע את כל הבידוק המחייב על פי הנהלים טרם ביצוע החזרת הביצית המופרית ולא נעשתה השוואה בין פרטי האישה לבין הפרטים של הביצית שהיו אמורים להחזיר לגופה.

מבית החולים נמסר: "הצוות זיהה זאת מיידית וטיפל בהתאם ולאלתר. בוצע בירור מיידי בהנהלת ביה"ח והודעה נמסרה בשיחה למעורבים. ביה"ח ימנה צוות על מנת לבדוק תהליכי עבודה ולוודא שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד. נמסר דיווח למשרד הבריאות".

גורמים במשרד הבריאות רואים את האירוע כאירוע חמור: "יהיה צורך לבצע חקירה מקיפה לוודא איך אירוע כזה קורה. זו תקלה שאסור שישנה ובבית החולים יהיו חייבים להפיק את הלקחים".

ד"ר חזי לוי מנהל בית החולים, אמר בתגובה: "מדובר בתהליך שגרתי של החזרת עוברים לאחר הפריה חוץ גופית. הזמנו את האישה על מנת להחזיר את העוברים לרחם. הביצית המופרית הוחזרה בטעות לאותה אישה במקום לזו שהייתה אמורה להיות אחריה ברשימה. גילינו את זה באמצעות הרישומים ולצוותים יש היכרות אינטימית עם כל אחת מהנשים".

עוד הוסיף ד"ר לוי כי האישה שהופרתה לא תהרה והמצב הזה הפיך. "הסברנו את המצב לשתי המשפחות. קיימתי בדיקה ראשונה עם כל המעורבים והממצאים יתפרסמו ברגע שתסתיים הבדיקה. טעויות קורות וחובה עלינו לוודא שזה לא יקרה שוב, לבדוק ולחקור".

מעמותת חן לפריון נמסר: "במקרה הנוכחי יש לברך לפחות שהבקרה עבדה והצוות הרפואי יכלו לזהות מהר ולשטוף את העוברים בכדי למנוע היריון לא רצוי.

"בנוסף יש למצוא עוד הליך קצר של בקרה לפני החזרת העוברים אנו בכל אופן ממליצים למטופלינו לבקש החזרת עובר אחד בכל פעם כי חשוב מספר ההחזרות ולא כמות העוברים".

ממשרד הבריאות נמסר: "בית החולים דיווח למשרד הבריאות. מדובר באירוע חריג ואנחנו בקשר ישיר עם הנהלת בית החולים".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות