Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
אשקלון: תושבים חוששים מהעתקת מיכל האמוניה לעיר

אשקלון: תושבים חוששים מהעתקת מיכל האמוניה לעיר

בעקבות הפרסומים על האפשרות להעתקת מיכל האמוניה לאשקלון, הגיב רה"ע אשקלון איתמר שמעוני בחריפות: נתנגד להעתקת מיכל האמוניה גם במחיר השבתת העיר

על רקע הפרסומים לפיהם ישנה כוונה במשרד האוצר להעתיק את מיכל האמוניה מחיפה לאשקלון שיגר הבוקר (שני) ראש העיר, איתמר שמעוני, מכתב לשר האוצר, ח"כ משה כחלון ולשר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין ובו הוא מתריע בפניהם לא לבצע כל מהלך חד צדדי שיגרור אחריו התנגדות חזקה מצד הנהלת העירייה ותושבי העיר, שנערכים כבר בימים אלו להקמת מטה מאבק בנושא.

"הריני להבהיר בשם עיריית אשקלון ותושבי אשקלון, כי אנו מתנגדים להעתקת מיכל האמוניה לתחום שיפוטנו ולא נסכים לכך. עם כל הכבוד, תושבי העיר אשקלון, אינם נחותים מתושבי חיפה או כל תושב אחר ובטח שאשקלון אינה החצר האחורית של מדינת ישראל", כתב ראש העיר במכתב לשרים.

"אציין שהסכם הגג הגדול במדינה שנחתם באשקלון ומשמעותו בניית למעלה מ-30,000 יחידות דיור, תוך שכ- 14,000 יחידות דיור מתוכן בדרום אשקלון, בשטחים הגובלים לאזורי התעשייה של העיר".

"יתרה מכך, בהיבט הביטחוני אין שונה בין תושבי חיפה לתושבי דרום הארץ. במסגרת מבצע צוק איתן ספגה העיר מאות רבות של רקטות שהעמידו בסכנה, בין היתר, גם את המתקנים האסטרטגיים הנמצאים בתחומה ואין מקום להוסיף מתקן אסטרטגי פגיע ורגיש נוסף.

עוד ציין ראש העיר "כי ככל שתהיה כוונה להעתיק את המיכל, העירייה תתנגד לכך".

"אין חולק, כי הצבת מיכל אמוניה בקרבת אוכלוסייה, הינה דבר אשר עלול להביא לפגיעה קשה בתושבים, כמו גם, כל ריכוז חומרים מזהם או בעל פוטנציאל שכזה".

"ננקוט בכל ההליכים שבידינו בכדי למנוע את הדבר, לרבות הגשת בגצ, הקמת מטה מאבק וארגון הפגנות המוניות, החתמה על עצומה והשבתת העיר".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות